Je thuiswerkplek inrichten met opberg- en presentatie musthaves

Nu thuiswerken steeds populairder wordt en we dat ook steeds vaker gaan doen, begint langzaam je collectie met notitieboeken, mappen, laptop spullen en papieren ook uit te breiden. Of je nou aan een bureau werkt of een geïmproviseerde werkplek hebt gemaakt aan de eettafel, werken in de rommel zorgt ervoor dat je minder productief bent. Daar is maar één oplossing voor: meer opbergruimtes maken. In dit artikel leggen we je precies uit hoe je het beste je thuiswerkplek kunt inrichten.

Maak je werk gestructureerd 

Wat doe je wanneer je je kantoor aan het opruimen bent? Juist! Je geeft alle spullen een plekje waardoor het georganiseerd is opgeruimd en je makkelijk je spullen terugvindt. Daarvoor moet je wel genoeg opbergruimtes beschikbaar hebben. Je kunt werken met bakken waar je mappen of kabels in kwijt kunt of een bureau met meer opbergruimtes. Bekijk wat voor jou fijn werkt en laat de opbergbakken er ook een beetje sfeervol uitzien zodat je werkruimte een leuke uitstraling heeft. Je thuiswerkplek inrichten hoeft niet moeilijk te zijn, wanneer alles staat dan zul je weer fijn te werk gaan in je kantoor. 

thuiswerkplek inrichten

Zo kun je handig je thuiswerkplek inrichten

Wanneer je aan het werk bent wil je niet urenlang zoeken naar iets wat je nodig hebt. Vaak staan alle documenten online, maar ook is het handig belangrijke brieven of contracten te bewaren in mappen. Overal zie je rondslingerende pennen, kabels die door elkaar liggen of papieren die eigenlijk niet meer belangrijk zijn. Herorganiseer je kantoor en zorg voor een structuur in je werk. Je mappen kun je zelfs gestructureerd maken door daar tabbladen tussen te doen. Zo weet je binnen een seconde waar je moet zijn. Er is een ruim aanbod aan kantoorartikelen te vinden, natuurlijk heb je als zelfstandig ondernemer maar een kleine oplage nodig. Kijk bijvoorbeeld bij Bellea.nl hoe je je thuiswerkplek kunt inrichten. Daar zijn ook kleinere oplages van standaard ringbanden en mappen te bestellen.

Musthaves voor je werkplek

Welke musthaves kunnen echt niet missen wanneer je je thuiswerkplek gaat inrichten? We sommen ze je hier voor je op:

  • Mappen zijn handig om documenten in te bewaren, informatie overzichtelijk te categoriseren en bovendien zijn mappen handig om mee te nemen. Je kunt ook zelfs je mappen bedrukken!
  • Je houding is heel belangrijk, je brengt namelijk veel tijd door op je bureaustoel. Koop daarom een laptopstandaard zodat je al je beeldschermen op ooghoogte hebt.
  • Daarnaast kan een verstelbaar bureau ook essentieel zijn voor je houding. Ga soms eens staand werken, zo blijf je in een actieve houding.
  • Wanneer je het interieur gaat inplannen is het leuk om hier toch een bepaalde uitstraling mee te creëren. Verwerk bijvoorbeeld de kleuren van je logo.
  • Je planning goed bijhouden is essentieel wanneer je een eigen onderneming hebt. Hoe leuk is het om een hele grote kalender op de muur te maken.
  • Zorg ook voor een fijn toetsenbord en een fijne muis, hier moet je ten slotte de hele dag mee werken.

Met deze tips heb je genoeg inspiratie om de musthaves in huis te halen om je thuiswerkplek in te richten. Start een nieuwe inrichting en wie weet geeft het je nieuwe inzichten voor je onderneming.