Zzp marketing tips

Home » Blogs » Marketing & Sales » Zzp marketing tips

Een bedrijf starten is misschien zo gepiept, maar het succesvol maken is een ander verhaal. Zonder naamsbekendheid en een gelijkmatige stijging aan klanten kan er nog niet over succes gesproken worden. Maar hoe kan dit wel bereikt worden? Marketing voor zzp’ers is hiervoor de oplossing en we vertellen je door middel van een aantal zzp marketing tips hoe je dit het beste aan kan pakken.

Een persoonlijke touch

Wanneer je een marketing campagne opzet, probeer dan een persoonlijke draai te geven aan hetgeen jij verkoopt. Wanneer men zich kan identificeren in hetgeen wat men verkoopt, zijn ze sneller geneigd tot aankoop over te gaan. Probeer ook altijd na te gaan wat precies het voordeel is voor de ontvanger, wanneer je een boodschap overbrengt. Een simpel voorbeeld, je verkoopt een pan met antiaanbaklaag, leg dan de focus op het voordeel van het product. Dus; nooit meer last van aangebakken eten. De ontvanger zal dan sneller overtuigd zijn van het product of de dienst.

zzp marketing

Presentatie van je bedrijf

Niet alleen de kwaliteit van het product of de dienst is van belang. Tegenwoordig is de presentatie daarvan minstens zo belangrijk. Dat is stiekem ook een beetje waar marketing om gaat. De keuze van het verpakkingsmateriaal, het design van de website, het ontwerp van het visitekaartje of de berichten opsocial media. Het oog wil ook wat, dus wees bereid om hier tijd, energie en misschien geld aan te besteden. Wanneer jouw presentatie tot in de puntjes is verzorgd, zal dit zonder twijfel tot betere resultaten leiden. Deze zzp marketing tip mag dus zeker niet in het lijstje ontbreken!

Neem SEO serieus!

Wanneer je nog niet bekend bent met SEO, wordt dit de hoogste tijd. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. In het kort gezegd zijn het alle activiteiten die je uitvoert om jouw website te optimaliseren, met als doel een hoge plaats in de zoekmachine resultaten te bemachtigen. Want, hoe vaak kijk jij op de 2e pagina van de resultaten in bijvoorbeeld Google? Hoe hoger je in de zoekresultaten staat, hoe beter. In tegenstelling tot andere marketingactiviteiten is het investeren in SEO redelijk voordelig. Helaas is een goede score in de zoekmachine niet zomaar gepiept, er gaat een periode overheen voordat je hier resultaat van zult terugzien.

Vaststellen en benaderen van de doelgroep

Naast bovengenoemde tips mag het actief benaderen van de doelgroep zeker niet ontbreken. Het is erg belangrijk dat je gaat kijken naar wie jouw product of dienst mogelijk zou willen afnemen. Zijn deze op een specifieke manier te benoemen? Zijn dit bijvoorbeeld voornamelijk dames of heren? Of zijn jouw klanten bedrijven? Wat hierbij helpt, is om een buyer persona te maken. Dit is een fictief persoon die jij ziet als klant. Beschrijf tot in (belangrijke) details want deze persoon kenmerkt. Dit geeft je vast en zeker een beter beeld over hoe en waar je deze persoon het best kan bereiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *