Heb jij een webshop? Verstuur je items op een professionele manier

Heb jij een eigen onderneming gestart met een webshop? Verkoop je kleding, sieraden of andere items? Vaak als startende ondernemer heb je niet gelijk een fysieke winkel en daarom moeten alle verkochte items via de post verstuurd worden naar de klant. Om ervoor te zorgen dat de klant blij is met zijn aankoop, en natuurlijk dat het item heel aankomt bij de eigenaar, dien je een plan te hebben hoe je de items het beste kunt versturen. Hoe je dat het beste kunt doen, lees je hier!

Maak je verzending persoonlijk

Klanten vinden het leuk om persoonlijk benaderd te worden door het bedrijf. Dit zorgt voor een bepaalde connectie en een herinnering aan de bestelling waardoor klanten sneller nog een aankoop zullen doen. Voeg daarom een persoonlijk kaartje toe bij de bestelling, denk aan uniek inpakpapier of voeg een extraatje toe bij de bestelling. Heb je als onderneming al een eigen logo en stijl? Zorg dat deze dan ook terugkomt in de verzending, zo wordt de klanten weer herinnerd aan jouw bedrijf wanneer ze het verzendmateriaal ziet. 

Maak een duidelijke routing in het aankoopproces

Een aankoop doen is vaak meer dan alleen een bestelling plaatsen. Voor de klant gaat er een heel proces aan vooraf. Van het oriënteren naar het product, tot het uiteindelijk bestellen bij jou! Zorg er dan ook voor dat je zorgt voor de beleving na de aankoop. Hieronder zijn een aantal voorbeelden: 

  • Zorg voor een duidelijke communicatie tijdens het verzenden van de bestelling
  • Vraag de klant om een review achter te laten
  • Geef eventueel een korting op de volgende aankoop
  • Laat de klant zich inschrijven tot de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven

Kies voor de juiste verzendmethode

Natuurlijk hangt het af van de grootte van de bestelling. Kies je voor een grote doos of voor een envelop. Je hebt een onderneming en daarom is professioneel verpakkingsmateriaal een must. Luchtkussen enveloppen kunnen daarnaast helpen dat breekbare items heel aankomen bij de klant. Maak een professioneel verzendlabel en een duidelijke beschrijving voor wanneer de klant wilt retourneren. Wanneer je het pakketje op de post hebt gedaan, zorg dan ook voor een verzendbevestiging.

Wanneer je alles op een professionele manier aanpakt en direct serieus neemt, zijn er geen verbeterpunten en loopt alles soepel. Met deze tips heb je hopelijk een idee dat het verzenden van je items niet iets heel makkelijks is, maar dat je hier ook echt even over na moet denken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *