Drie onderschatte onderdelen van content marketing

Content is key. Het is een uitspraak die je op het gebied van online marketing enorm vaak hoort, enkel om de juiste redenen. Toch merken we dat veel bedrijven nog niet de volle aandacht op content gooien, waardoor sommige belangrijke onderdelen toch nog onderschat worden. In deze blog herinneren we je aan drie belangrijke content marketing diensten die jij misschien al lange tijd geen aandacht gegeven hebt. Zet jezelf op scherp!

1. E-mail

Wie zegt dat e-mail geen relevant communicatiekanaal meer is, heeft het helemaal mis. Waar het misschien de functie van directe communicatie tussen vrienden en familie heeft verloren, is het nog steeds dé manier om als bedrijf direct te communiceren met je klanten. Daarnaast zijn er veel trucjes uit te voeren die je conversie boosten, zoals een herinnering aan herhaalaankopen of een verlaten winkelwagen. Ook is het simpelweg erg eenvoudig om je nieuwsbrief te verspreiden via dit medium, waardoor je klanten alles weten over wat er in je bedrijf speelt.

2. Banners

Wil jij aantrekkelijk adverteren, dan is het belangrijk dat je dit zowel op het gebied van tekst als visueel doet. Veel mensen weten niet dat deze laatste advertentiemethode ook binnen Google mogelijk is, namelijk d.m.v. banneradvertenties. Google heeft hiervoor een gigantisch netwerk, waar bijna het hele internet op aangesloten is. Door juist te targeten en een aantrekkelijke banneradvertentie te maken, haal jij eenvoudig nieuwe klanten naar je website. Aangezien je content hier al tiptop in orde is, zet je dit websitebezoek eenvoudig om in een conversie

3. Spotify

Dat adverteren op social media erg belangrijk is, weet iedereen ondertussen wel. Maar dan blijft alsnog de vraag: welke social media moet ik dan precies gebruiken. Alhoewel het misschien niet telt als social medium, plaatsen we Spotify toch onder deze vergeten kanalen. Het gebruikersaantal van Spotify is indrukwekkend en daarnaast is het ook nog één van de weinige platforms waar jij d.m.v. van audio kunt adverteren. Stel jij jezelf op aantrekkelijke wijze voor in een Spotify-advertentie, dan creëer je eenvoudig naamsbekendheid waardoor de keuze sneller op jou zal vallen.

Begin gelijk!

Hebben we jou betrapt: zijn dit drie onderdelen waar jij inderdaad te weinig aandacht aan schenkt? Dan is het zaak om dit gelijk op te lossen! Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Neem eens een kijkje op traffictoday.nl en ontmoet een specialist die jou graag helpt met de uitvoering van al deze content onderdelen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *