Hoe word je onthouden als bedrijf?

Zowel een startende als een ervaren ondernemer kan van alles doen om je bekendheid te vergroten, en menig ondernemer probeert dit ook door met tools zoals AdSense aan de slag te gaan. Echter kan het soms beter werken om juist in de fysieke wereld te blijven, in plaats van de digitale. De klassieke marketingcampagnes draaien allemaal om mond-tot-mondreclame, maar tegenwoordig zijn er meer strategieën te bedenken. Een hiervan is om items te laten bedrukken met het logo van je bedrijf. Qua type spullen en aanpakken zijn er meerdere mogelijkheden, we maken je wegwijs in dit artikel.

Het juiste items om te bedrukken

Het bedrukken van items heeft als groot voordeel dat mensen continu het logo van je bedrijf blijven zien. Een goedkope instap optie hiervoor is om een set pennen te laten bedrukken, deze kan je vervolgens gratis meegeven. Hoewel het gebruik van een pen voor zich spreekt, is het nuttig om te weten dat veel mensen vaak met een pen in hun tas op reis gaan, zo komt de pen, en dus ook jouw logo, op veel plekken en kan zo van de zichtbaarheid genieten. Een dopper bedrukken is hier helemaal een goed voorbeeld van. Mensen zetten de waterfles altijd voor zich op tafels en bureaus, zo heb je constant een klein billboard wat mensen met zich meedragen. Door de grote productie oplage van de flessen wordt het al snel de moeite waard omdat je voor weinig geld een item koopt wat de meeste mensen jarenlang gaan gebruiken.

Pak uit qua logo en naam

Het bedrukken van een logo op pennen en waterflessen is al snel gedaan, maar het is wel belangrijk dat het logo en de naam zelfs iets te melden hebben. Dit betekent dat je het beste kan kiezen voor iets wat blijft plakken. Je kan dit doen door zorgvuldig naar dingen zoals de kleurencompositie te kijken en dit af te stemmen op je product en markt. Merken die goedkoop willen uitstaan gebruiken vaak felle kleuren, zoals McDonalds, maar duurdere merken gebruiken vaak subtielere vormen en logo’s. Je kan het ook over een andere boeg gooien, door juist iets ongewoons en opvallends te kiezen.